Welkom op "Over Wandelen Gesproken"


Een weblog met wandelroutes, wandelfotografie en wandelvaria
Ik woon in de prachtige omgeving van Twente, waar ik veel wandel en fotografeer.
Mijn hobby fotograferen is mede door publicaties intussen min of meer uitgegroeid tot een ambacht en ik geniet ervan het plezier van wandelen en fotograferen middels dit weblog te delen met anderen.
Ook organiseer ik sinds een aantal jaren fotowandelingen langs fotogenieke plekken. Dit naast een gewone wandeling die ik elke maand organiseer.
Op verzoek ben ik begonnen met uitzetten en beschrijven van o.a. eigen wandelroutes.
U kunt ze op deze site vinden onder Overzicht Wandelroutes .
Regelmatig worden er nieuwe wandelingen bijgeplaatst.

Meewandelen met een georganiseerde wandeling kan natuurlijk ook. Zie voor de data in de rechterkolom of neem voor informatie contact met mij op.

De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.

De hier beschreven routes zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld en gecontroleerd. Niettemin geldt dat het een momentopname betreft en dat wijzigingen in het landschap of openingstijden voor kunnen komen.


----------------------------------------------------------- NAAR OVERZICHT WANDELROUTES ------------------------------------------------------------


vrijdag 24 december 2010

Wandeling op landgoed Ampsen Lochem


Er ligt nog behoorlijk veel sneeuw in deze regio.
Een middagwandelingetje bij Kasteel Ampsen is dus zeer de moeite waard.
Auto parkeren op het kleine parkeerterreintje rechts naast de oprijlaan.
Even het bord met de routes (zie onderaan dit bericht) bestuderen en dan hup op pad.
Fototoestel in de aanslag.
Jammergenoeg is de zon ondertussen achter de wolken verdwenen. Er valt lichte motsneeuw.
Wat opvalt als je het landgoed oploopt zijn de machtig mooie grote bomen. Vooral nu er opgevroren sneeuw op de bomen zit, zien ze er geweldig uit.
Kijk een stukje van de wandeling mee:




















  
Er zijn 2 bewegwijzerde routes op het Landgoed van respektievelijk 4,5 en 8 km.
De wandelingen starten aan het begin van de oprit naar het landgoed.
De route wordt aangegeven dmv zeskantige bordjes (zie voorbeeld in kaart).
Het station van Lochem ligt dicht bij het begin van deze routes.
 dec. 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen