Welkom op weblog 'Over Wandelen Gesproken'

Een weblog met wandelroutes en wandelfoto's.
Ik - Truus Wijnen - woon in de prachtige omgeving van Twente, waar ik veel wandel en fotografeer. Mijn hobby wandelen en fotograferen is mede door publicaties intussen min of meer uitgegroeid tot een ambacht en ik geniet ervan het plezier van wandelen en fotograferen middels dit weblog te delen met anderen. Op verzoek ben ik begonnen met uitzetten en beschrijven van eigen wandelroutes. U kunt ze op deze site vinden onder Overzicht Wandelroutes .
Regelmatig organiseer wandelingen waarbij u welkom bent om mee te lopen. Meer over deze wandelingen en de wandelagenda kunt u *hier* terugvinden. Of neem voor informatie contact met mij op.

Andere Weblogs: 'Wandel Kijk en Kiek' en 'Maandag Wasdag'

De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.

De hier beschreven routes zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld en gecontroleerd. Niettemin geldt dat het een momentopname betreft en dat wijzigingen in het landschap, routenetwerken, grondbezit of bv openingstijden voor kunnen komen.


----------------------------------------------------------- NAAR OVERZICHT WANDELROUTES ------------------------------------------------------------



woensdag 2 november 2011

Wandeling Holten, Sallandse Heuvelrug


Wandeling Holten - Sallandse Heuvelrug
Een verslag

Start- en eindpunt:  Camping De Holterberg (op loopafstand van het station Holten)
Adres: Reebokkenweg 8, 7451HM Holten
Horeca: bij station of in het zomerseizoen op de camping
Routebeschrijving en kaartje:  Deze routebeschrijving - die ik al lange tijd terug op internet had gevonden - blijkt op meerdere plekken niet meer te kloppen en/of zijn paden verboden. Ook de link naar de betreffende site was niet meer betrouwbaar. Heb ik dus uit dit verslag verwijderd.

~~~~~~~~~~~~
Het bezoek van afgelopen weekend had aangegeven graag bij Holten te willen wandelen.

Friezen zijn gek op bossen en de Sallandse Heuvelrug is een populaire bestemming. Afgesproken was elkaar bij het station van Holten te treffen. Een Kruidvat-treinkaart werd ingezet. Maar op de afgesproken tijd was er niemand te bekennen. Het bezoek was nl al keuvelend  met een medereiziger (de vrouw van Sinterklaas!!) het station voorbijgereden. Wie zei er dat noordelingen weinig spraakzaam zijn? Ondertussen had ik plek genomen achter de koffie met een zelfgebakken möpke bij het naast het station gelegen café.


En toen ik twee foto's had gemaakt en één krant had uitgelezen was ook de medewandelaar daar. Al snel gingen we toen op pad om een wandeling van de vrienden van het Holterpad te lopen. Een paar jaar gelden had ik deze wandeling ook al eens gelopen en ik herinnerde mij dat het op diverse plekken behoorlijk zoeken was. Maar als je naast de routebeschrijving goed het kaartje bestudeerd, is het wel te doen zonder te verdwalen. Ipv het aangegeven startpunt van de wandeling zijn we vanaf het station gaan lopen.Vanaf het station loop je het Beukenlaantje (achter het station) in en dan zit je zo op de route. Na de mooie akkers achter het station was het wat tegenvallend om in het bos te lopen. Het was op één of andere manier een wat rommelig en triest uitziend gedeelte.




Prachtige herfsttinten





Vossenbessen
Even verderop werd het wat prettiger lopen en moesten zelfs bergen beklommen worden. Daarna was het genieten. Van de uitzichten, de prachtige kleuren, de herfstbladeren en van de bloeiende vossenbessen (de Sallandse Heuvelrug is naast de Veluwe één van de plekken in Nederland waar deze bessen voorkomen.
De Es bij Holten 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...