Welkom op weblog 'Over Wandelen Gesproken'

Een weblog met wandelroutes en wandelfoto's.
Ik - Truus Wijnen - woon in de prachtige omgeving van Twente, waar ik veel wandel en fotografeer. Mijn hobby wandelen en fotograferen is mede door publicaties intussen min of meer uitgegroeid tot een ambacht en ik geniet ervan het plezier van wandelen en fotograferen middels dit weblog te delen met anderen. Op verzoek ben ik begonnen met uitzetten en beschrijven van eigen wandelroutes. U kunt ze op deze site vinden onder Overzicht Wandelroutes .
Regelmatig organiseer wandelingen waarbij u welkom bent om mee te lopen. Meer over deze wandelingen en de wandelagenda kunt u *hier* terugvinden. Of neem voor informatie contact met mij op.

Andere Weblogs: 'Wandel Kijk en Kiek' en 'Maandag Wasdag'

De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.

De hier beschreven routes zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld en gecontroleerd. Niettemin geldt dat het een momentopname betreft en dat wijzigingen in het landschap, routenetwerken, grondbezit of bv openingstijden voor kunnen komen.


----------------------------------------------------------- NAAR OVERZICHT WANDELROUTES ------------------------------------------------------------



donderdag 27 mei 2010

Wandeling Ruurlo, Meeneroute

Start- en eindpunt:  parkeerplaats achter restaurant de Luifel. Let op: het routebord staat helemaal achteraan op de parkeerplaats achter het restaurant (situatie 2007)
Adres: Dorpsstraat 11 in Ruurlo.
Horeca:  bij de start 
Routebeschrijving:  je kunt de bordjes van De Meeneroute volgen
Afstand: 11 á 14 km
Kaart:

"Een plattelandswandeling" zo noemt de ANWB de Meeneroute die start en eindigt in Ruurlo en door het gebied ten noordwesten van Ruurlo loopt. De route begint bij het in het centrum van Ruurlo gelegen restaurant "de Luifel" Helemaal achteraan op de parkeerplaats
tref je het infobord met de routes aan. Voor deze wandeling hoef je alleen maar de bordjes te volgen.


Volg de bordjes van de Meeneroute



Als ik de bordjes volg bereik ik al snel de rand van het dorp waar ik opgewacht wordt door een aardige meneer die me verteld hoe goed hij verzorgd wordt door de mensen van de Thuiszorg .
Hij kan daarom nog gewoon lekker in zijn eigen stulpje blijven wonen met zijn trouwe kater.



 Ik vervolg de route en concludeer dat de weg weg is. Ze zijn hier aan het polderen; jammer genoeg hebben ze ook een routepaaltje weggehaald en kom daar na een tijdje dwalen achter. Het blijkt dat ik bij het huis met het witte hek (zie foto) naar links had gemoeten (situatie 2007).


Gelukkig zit ik weer op de route. Bij één van de vele weilanden die ik passeer staat een bordje dat ik niet mag voeren. Er staat niets of niemand in de wei. Misschien is er toch iemand voor mij geweest die wél gevoerd heeft met fatale afloop?
Ondertussen beland ik in een bos. Er staat een mooie wegwijzer met voor mij vreemde bestemmingen. Ik besluit gewoon mijn eigen "Meeneroute" te blijven volgen.





Ik heb zin in koffie. Op de route is verder geen horeca dus ik "leg aan" bij Camping Tamaring . "De altijd groene camping" zoals ze zelf zeggen.  De camping ligt ook in een schitterend gebied in de nabije omgeving van bossen en weilanden en bv het natuurgebied "de Kiekebelt" waar ook deze wandelroute doorheen loopt. Maar eerst nog even langs het jam-kraampje van de buren van de camping; een vorm van berm-economie. Er staat een leuk anti-poep-bordje voor het huis. Die moest ik gewoon even op de foto zetten.





 Ik kom in een wat opener, landelijk gebied. Je kunt hier nog gewoon je hond op de fiets uitlaten. Boven het mais pronken mooie luchten.Even verderop kijkt Huize Altena me oogluikend na.



 Tijdens de kilometers die nu volgen blijf ik genieten van de prachtige omgeving met z'n stille weggetjes en mooie boerderijen. Zo her en der staan kraampjes met koopwaar van de boerderij.









Onderwijl moet je wel blijven oppassen waar je loopt; het blijft een landelijk gebied.
Zo geleidelijk aan ben ik al weer bijna aangeland in Ruurlo. Ik passeer eerst nog een mooi bosgebied. Het gebied doet me denken aan de bossen van Twickel.
In de verte zie ik huize Ruurlo al weer liggen. Nog een paar honderd meter en ik ben weer aangeland op de parkeerplaats.
Het was een erg mooie wandeling. Tijd voor een lekkere kop cappuchino bij restaurant de Luifel.

Nadere info: de wandeling start bij restaurant de Luifel, Dorpsstraat 11 in Ruurlo. Let op: het routebord staat helemaal achteraan op de parkeerplaats achter het restaurant. Lengte van de route is volgens de beschrijving van de ANWB 10 km. Mijn GPS-teller gaf ruim 14 km aan. Je kunt de route lopen door de bordjes van de ANWB te volgen (zie foto eerder in dit bericht).

2007 ©  Tekst en Fotografie Truus Wijnen



2 opmerkingen:

  1. Wij hebben deze route met een tussenpoze van 1 dag 2x gelopen en je ziet telkens weer andere dingen. Het is een hele mooie wandeling. Tijdens onze wandeling waren alle wegwerken al voltooid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ed en Dolly Westervoort18 februari 2013 om 10:12

    prachtige route, we hebben hem gisteren gelopen in twee uur. Zeker een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...